Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2009

Εξοπλισμός σκάφους για συρτή με ζωντανό



Ο εξοπλισμός του σκάφους, πρέπει να στηθεί σωστά, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου ψααρέματος. Η πρόβλεψη τού σωστού τρόπου συντήρησης των ζωντανών μας δολωμάτων, η χρήση των ηλεκτρονικών οργάνων ως τη χρήση του γάντζου την κατάλληλη στιγμή, όλα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στο αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τύπος σκάφους που να είναι καταλληλότερος από κάποιον άλλο για τη συρτή βυθού. Σχεδόν όλα με λίγες παρεμβάσεις μπορούν να διαμορφωθούν κατάλληλα γι' αυτό τον τρόπο ψαρέματος, της συρτής με ζωντανό δόλωμα. Λέμε σχεδόν όλα, γιατί πρέπει να αποκλειστούν τα πολύ μεγάλα σκάφη (άνω των 10 μέτρων) Γιατί είναι πολύ δύσχρηστα, όσον αφορά ταχύτητες και ελιγμούς. Εξυπακούεται ότι τα σκάφη τύπου "fishing", είναι εκείνα που θα χρειαστούν τις λιγότερες επεμβάσεις, ώστε να εξοπλιστούν σωστά...

Σαν πρώτο εφόδιο βάζουμε την κατάλληλη μηχανή. Αν μιλάμε για σκάφη όπως οι κλασικές ψαρόβαρκες, η μηχανή τους (που συνήθως είναι και η κύρια) δεν πρέπει να έχει μεγάλο κυβισμό. Έτσι, δεν θα μας προβληματίσει εάν θελήσουμε να κινηθούμε με πολύ χαμηλές ταχύτητες (κάτω του ενός κόμβου). Εάν η βάρκα μας διαθέτει εσωλέμβια ή εάν είναι και πετρελαιοκίνητη, ακόμα καλύτερα, μιας και αυτές οι μηχανές δεν είναι πολύστροφες, ώστε να βγάζουν πολλά μίλια, και συγχρόνως παρουσιάζουν ροπή σε χαμηλό ύψος στροφών. Δηλαδή, έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με μικρές ταχύτητες, πράγμα απαραίτητο για τη συρτή με το ζωντανό (με την προϋπόθεση, όμως, να έχουν κράτει, πρόσω και ανάποδα)...

Χρειαζόμαστε όμως και τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό , με το βυθόμετρο να είναι η πρώτη μας επιλογή, μιας και χωρίς αυτό είναι αδύνατο να τραβήξουμε συρτή με τις μεθόδους του downrigger ή με μολύβι-φύλακα. Στην αγορά υπάρχουν δεκάδες τύποι βυθομέτρων, που ικανοποιούν πολλές από τις ανάγκες των καταναλωτών...

Ένα πάρα πολύ σημαντικό αξεσουάρ είναι η δεξαμενή των ζωντανών δολωμάτων . Εδώ, οι επιλογές μας, δυστυχώς, είναι πολύ περιορισμένες όσον αφορά τη διάθεση των προϊόντων αυτών στο εμπόριο, εκτός και αν έχουμε τη δυνατότητα να φέρουμε μια τέτοια δεξαμενή από το εξωτερικό. Θα είμαστε ιδιαίτερα τυχεροί αν διαθέτει εκ κατασκευής το σκάφος μας...

Αν όλα όσα αναφέρουμε στο άρθρο μας τηρηθούν, πιστεύουμε ότι θα έχετε εξοπλίσει το σκάφος σας σωστά. Μπορείτε τότε να ασχοληθείτε με τη συρτή βυθού, νιώθοντας την πραγματική διάσταση του ψαρέματος, η οποία δεν είναι άλλη από αυτή της διασκέδασης και της -έστω προσωρινής- φυγής από τους εξαντλητικούς ρυθμούς όπου οι πιο πολλοί από εμάς ζούμε...

Καλαμοθήκες:
Κατανέμονται ανάλογα με το σκάφος που διαθέτουμε...

Ψυγείο πάγου:
Θεωρούμε περιττό να πούμε ότι το σκάφος μας πρέπει να διαθέτει και ένα ψυγείο πάγου μεγάλου μεγέθους, για τη διατήρηση των αλιευμάτων μας, και όχι μόνο.

Τέντα:
Όσοι έχουν σκάφος με hard-top δεν χρειάζεται να μπουν στον κόπο να διαβάσουν τα παρακάτω. Εκείνοι, όμως, που δεν έχουν κάτι τέτοιο, πρέπει να έχουν υπ' όψιν τους ότι πρέπει να τοποθετήσουν την τέντα του σκάφους (που προστατεύει το πλήρωμα από τον ήλιο ή τη βροχή) όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο του σκάφους και με τρόπο τέτοιο που να αφήνει την πρύμνη ελεύθερη...

Απόχη:
Η απόχη, που πρέπει αναγκαστικά να διαθέτει το σκάφος μας, επιβάλλεται να είναι πολύ μεγάλη...
γάντζος απαραίτητο αξεσουάρ πού πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκεται στο σκάφος μας. ιδιαίτεροι προσοχή πρέπει να δείξουμε τη στιγμή που θα χρειαστεί να γαντζώσουμε ένα μαγιάτικο ,αφού είναι ένα ψάρι με πάρα πολύ δύναμη


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου